onsdag 21 januari 2009

Valpväntan

Vaknade vid 7 i morse,tog en fika och gjorde en sväng med Easie nu när det trycker på,måste på toa rätt ofta sa hon.
Sen sov vi en stund till...'skönt'
tänkte jag skulle passa på att åka in till stan och köpa foder innan man blir fast hemma i valpning,och till min fasa upptäckte jag när jag kom ut till min bil att det såg ut som ingen ägde den, det var 2 dec blötsnö på hela bilen och det skulle ju väldigt bra om man ägde en sop att kunna få av det med.men vet inte hur det kommer sig att jag inte äger en sån?

Easie är tjock som en tunna och vankar runt flåsande.
Igår låg hon i sin valplåda och vila ,då tyckte Cosmos att han kunde hålla henne lite sällskap så han la sig fint bredvid i lådan och lukta lite på henne och pussa henne på pannan.
Ibland undrar man om dom känner att det är dom ska ha valparna tillsammans,jag har vid flera tillfällen sett när Cosmos är pappa till kullen att han är väldigt mysig med tiken och leker gärna med valparna när dom blir större vilket han aldrig gör med tikar som är parade med andra hanar,då tycker han att dom är jättehemska och drar direkt dom kommer.
Inte alls intresserad av vad som finns i valplådan.
Ja tänk om dom kunde prata så man fick svar på en del funderingar man har.
det är 63 dygn på sönd och måste hon gå så länge blir det riktigt synd om henne för det är en jätte stor mage av modell tvättsäck på ett antal kilon!
Hej så länge/ Marina

1 kommentar:

camilla sa...

Tjena!
Va roligt att du har hittat ut i bloggvärlden, läste i tidningen för ett tag sedan att det bara var olyckliga människor som bloggade!!
Hm, känner mig inte så olycklig.
Easie verkar vara nära nu, och många vappisar verkar hon ha i magen också, vad spännande.. Så fin Cosmos verkar vara mot henne, han tar sitt ansvar han *s*.
Här på gatan har dom skottat som galna nu när snön kom, jag brukar göra så här.. Kör man fram och tillbaka tillräckligt många gånger på garageinfarten så behöver man inte skotta.
Ha det så bra.
Kram Camilla o Fighten