lördag 14 mars 2009







Ännu en dag i vansinnigt härligt väder!! Snacka om vår känning:-)
Valpisarna har varit ute med mig och Erika hela dagen...vi har lekt och sovit och lekt igen!!
Ha ha en av valparna lekte frisör i dag och klippte håret på min vän...hon hade flätor och bet av flätan typ 1 decimeter..opps måste nog besöka ett proffs på hår nu sa hon.
Tur att hon inte är så brydd:-)
sen blev det en mysig prom i skogen med Easie & Cosse...lite tungt i djupsnö,,när man kom på att man hade inga benmuskler..fan va trött jag blev i benen:-(
Igår var en kvinna hos mig och gjorde en valptest på kullen efter en amerikansk metod!
Ska bli intressant att följa kullen sen och se om facit stämmer.
En hund är inte ett oskrivet blad när den föds.den äger inneboende egenskaper och karaktäristika.Om inte detta vore sant skulle det inte finnas några rasskillnader och man skulle kunna träna vilken hund som helst till fältprov,råttjakt eller blinhund. Det är dock helt klart att omgivningen har en enormt stoor betydelse för hundens utveckling. Vi vet alla átt en skicklig förare kan få fram det bästa ur varje hund och att en dålig förare kan förstöra det bästa hundämne.
Så det är mkt viktigt då för varje uppfödare och valpköpare att rätt hund kommer på rätt plats, det vill säga att varje ägare får just den hunden med just de egenskaperna som han/hon har glädje av och kan behärska.
Min kull var jämn och precis vad jag trodde hade jag hade och det känns som jag har gjort rätt val till folk.Jag hade ju en bild på hur dom var som individer och det stämde ganska enhetligt och alla valpar funkade efter önskan.
Nu hoppas man ju givetvis att man har rätt och det vet inte först om ett år kanske.
Man ser det ju ändå som en kul grej och valparna tyckte det var roligt med.....
Ha en trevlig kväll med melodifestivalen!!

M:L

3 kommentarer:

Gunilla Strand-Jonsson sa...

Dom är så underbar.
Och jag så avis.
Ha en fortsatt skön lördagkväll och Söndag.

Gunilla Strand-Jonsson sa...

Hej sugen på att komma på partylite och kolla in ljus och dofta lite.
Hos mig på måndag 23 Mars kl 19.00

Gunilla Strand-Jonsson sa...

Men vad hände har du fått ett återbud eller??