tisdag 24 mars 2009

Dom är galna!!!


Oj Oj !!Ännu en dag i schäfervalpars påhitt.måste berätta en dumhet jag gjorde häromdan, tyckte att dom 4 som fortfarande är kvar i väntan på att deras nya ägare ska hämta dom skulle få se sig omkring lite i skogen bakom huset, sagt och gjort så locka jag på dom, åsså gick vi i väg ,han inte mer än en bit så började dom att sära på sig och 2 gick åt ett håll och 2 åt ett annat håll,hur jag än försökte så fortsatte dom att gå,fick tag en valp och tänkte då att den som blev själv skulle följa med mig så jag kunde få tag på dom 2 som var en bra bit bort nu.men det funkande inte,visste att mitt ex var inne så jag ringde honom men inget svar,behövde verkligen hjälp nu annars har jag valparna runt hela skogen på ett för dom ett mkt spännade äventyr,inte för mig:-( jag började bli ganska matt på vad jag skulle ta mig till innan dom hade dragit för långt.och som tur var så kom grannens pojke med 2 av sina kompisar från skolgården ,dom hade hört mitt påckande på dom äventyslystna valparna och dom hjälpte mig hem med dom ,puhh kan man säga då när man kommer in på gården igen och alla på plats,aldrig kan jag säga att jag gör om samma dumma sak,trodde i min enfald att dom följer ju mig såklart,haha va lurad man blev, måste säga att jag blev riktigt orolig att dom skulle försvinna för mig....alla har fått hem men åker lite olika dagar.
Kozmo & Kliff har stuckit och det går bra för dom....Kirro ska till Norge åker i morgon eller på tors.Kaizer åker på fred till stockholm och Kazper nästa helg till småland...
Sen blir det Kelli och Cosmos hemma! Cosmos kommer att få spunk ..jag lovar:-)
Ja man kommer att sakna dom små trollen....Man fäster sig med deras olika personligheter..Nu är dom så duktiga så alla 4 sitter så fint när man sägare sitt åt dom innan dom ska få mat och dom kissar och bajsar ute direkt dom ätit..trodde det skulle vara värre att få valpar den här tiden och visst är det lättare på sommaren,men det här funkar ju det med.
Ha en trevlig kväll!

M:L

1 kommentar:

Gunilla Strand-Jonsson sa...

Oh vad jag skulle ha velat se din min när valparna börgade att springa åt olika håll.
Jaha startar planer för nästa kull nu??